Blåbærstevne

Blåbærstevne fredag 07.08.2020

Er du en fersk hundefører som ikke har konkurrert før? Eller kanskje du har konkurranseerfaring, men har en ung eller gammel hund? Kanskje du til og med ikke kjenner på konkurranseinstinktet i det hele tatt? Uansett er dette er utmerket anledning, både for de som ønsker konkurransetrening, og for de som ønsker å gjøre noe kjekt sammen med hunden sin! Vi håper at mange vil komme!

Kirkenes og Omegn Hundeklubb arrangerer «blåbærstevne» kl 18.00 fredag 07.08.20 på grusbanen i Bjørnevatn, dett er et åpent område uten gjerde.

Dommer: Ole Kristoffer Sagløkken fra Bingen Agility.

Startavgift:100,- per ekvipasje.

Påmelding på mail til: jorunn_6314@hotmail.com frist onsdag 05.08

I påmeldingen skal det stå navn på fører og hund, alder på hund og hundens størrelsesklasse. Størrelsesklasse deles inn enn hundens mangehøyde:

Small: under 35 cm (hinderne er 11,5 cm høye)

Medium: mellom 35 og 43 cm (hinderne er 20 cm høye)

Large: over 43 cm (hinderne er 30 cm høye).

Hunden må være minst 15 måneder*. Det kommer ikke til å bli gjennomført veterinærsjekk eller sjekk av vaksinasjonskort. Men man forventer at dette er i orden.

Informasjon om arrangementet:

Blåbærstevne er et uoffisielt stevne med en «enkel» agilitybane (som kalles «blåbærbane») bestående av tunneler og hopphinder. Til sammen har banen 10 - 15 hinderpasseringer med nummerskilt. Hinderne er lave og hundens linjer er enkle. «Alle» kan derfor delta: fra unge og uerfarne hunder og førere, til mer erfarne og kanskje eldre hunder. Tidtakeren starter tiden i det hundens passerer første hinder, og slutter tiden når hunden passerer siste hinder.

Vi ønsker at dette skal være en dag med lave skuldre, men likevel en «treningsdag» for dem som ønsker å stille til start i agility. Man får derfor ikke muligheten til å trene på frekvenser i banen på forhånd. Kun banevandring (som vil si at hundeførere uten hund går banen og lærer seg hinderrekkefølgen). Det er ikke lov med godbiter inne på banen, men man kan belønne med leke om ønskelig, dette vil i så tilfelle medføre disk. Alle startende har to forsøk. Nærmere info og reglement kommer Ole Kristoffer til å gå gjennom før arrangementet begynner. Møt derfor opp uten hund kl 18.00.

Alle må ta ansvar for å overholde reglene for å forhindre smitte av covid-19. Vi velger ikke ha kafé på grunn av dette, men gjerne ta med kaffe og noe godt selv.

VELKOMMEN!

*Dersom du har en hund som er yngre en 15 måneder, men eldre enn 12 måneder kan du ta kontakt med Jorunn per mail. Dette fordi vi ønsker å vite hvor mange ekvipasjer som ekskluderes ved aldersgrense på 15 måneder.